0 Comments
ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ 24 Νοε 2016 Ο Πρόεδρος του Κτηνοτροφικού Συλλόγου Περιφέρειας Αττικής «Άγιος Γεώργιος» κ Γιάννης Κοντογιάννης στην έναρξη του Συνεδρίου «Περιαστική Κτηνοτροφία & ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΟΙ», στις 20 Νοε 2016, στο Κτήμα Νησίς, δήλωσε ξεκάθαρα «Πρέπει να ζήσουμε, και θα ζήσουμε …» εκφράζοντας την αποφασιστικότητα των μελών του Κτηνοτροφικού Συλλόγου Αττικής να εξευρεθεί λύση win-win στο πρόβλημα των πατροπαράδοτων αδειοδοτημένων λειτουργούντων στάβλων στην Αττική. Το Διοικητικό Συμβούλιο του Κτηνοτροφικού Συλλόγου Αττικής μετά την περσινή εντατική προσπάθεια που είχε σαν αποτέλεσμα την διακήρυξη της ΑΡΡΑΤΤΙΚΑ (Ομάδα Τοπικής Δράσης της υπαίθρου της Αττικής) εγκαινίασε στις 20/11/2016, την νέα προσπάθεια να συνδιαμορφώσει με όλους τους εμπλεκόμενους συμπολίτες την νέα δυναμική της υπαίθρου της Αττικής. Η νέα δυναμική πρέπει να συνθέσει ένα νέο μοντέλο συμβίωσης της γεωργίας, της κτηνοτροφίας, της αλιείας και της δασοκομίας, με τους νεοαστούς εποίκους από άλλες περιοχές ή ακόμη και με τους αστούς της μεγάλης πόλης. Η νέα προσπάθεια ξεκίνησε τον Ιούλιο 2016 με την εκστρατεία του Κτηνοτροφικού Συλλόγου Αττικής για να δοθεί ο απαραίτητος χρόνος διοικητικής τακτοποίησης των αγροτικών δραστηριοτήτων στην ύπαιθρο της Αττικής, που επιστεγάσθηκε με το άρθρο Τέταρτο, του Νόμου 4424 (ΦΕΚ Α, 183/27 Σεπ 2016). Στον Ν4424/2016, επιτεύχθηκε να δοθεί μια γενική παράταση έκδοσης αδείας κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων, υπό προϋποθέσεις, μέχρι τις 31 Δεκ 2018, τροποποιώντας τον νόμο 4056?2013, δημιουργώντας επαρκές χρονικό διάστημα για να εξευρεθεί αξιοπρεπέστερη και απλουστευμένη διαδικασία αδειοδότησης, πάντα, ευελπιστώντας ότι θα εξασφαλισθεί, με την συμμετοχή των επαγγελματιών κτηνοτρόφων και στα πλαίσια της ηθικής. Τότε στις πολλαπλές και αλλεπάλληλες συναντήσεις και συσκέψεις με φορείς και παράγοντες που μπορούσαν να έχουν κάποια σχέση με τα συμβαίνοντα στην ύπαιθρο της Αττικής δέχθηκαν για να ακούσουν τον Κτηνοτροφικό Σύλλογο Αττικής οι βουλευτές υπαίθρου Αττικής: κ. Πάντζας Γεώργιος, Μαρτίνου Γεωργία, Κασιδιάρης Ηλίας, Μαυρωτάς Γιώργος, Γκιόκας Γιάννης, Χριστοφιλοπούλου Εύη, Βλάχος Γιώργος & Σκουρολιάκος Πάνος και από τους επικεφαλής κομμάτων ο κ Β. Λεβέντης, ενώ ως συμμετέχοντες στα αγροτικά των κομμάτων τους ενημερώθηκαν οι κκ Σταύρος Αραχωβίτης, Παναγιώτα Βράντζα και Διαμάντω Μανωλάκου. Στις 20 Νοε 2016 προσκλήθηκαν από τον Κτηνοτροφικό Σύλλογο Αττικής ο καθ ΓΠΑ Ιωσήφ Μπιζέλης, ο καθ ΓΠΑ Γεώργιος Ζέρβας και ο Δημόσιος Λειτουργός κ Απόστολος Τσιάμας για να προσεγγισθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο η ενσωμάτωση κτηνοτροφικών μονάδων στον οικοδομικό ιστό των πόλεων, η δημιουργία κτηνοτροφικών πάρκων για τις πολύ δύσκολες περιπτώσεις και η καθημερινή επίλυση τρεχόντων προβλημάτων της σύγχρονης πραγματικότητας, από την αντιμετώπιση των παραγωγών πραγματικού πλούτου στην σημερινή Ελλάδα, των αγροτών (γεωργοί, κτηνοτρόφοι, ψαράδες & δασοκόμοι). Στο Συνέδριο «Περιαστική Κτηνοτροφία & ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΟΙ», στις 20/11/2016 ανάμεσα στους 150 περίπου συμμετέχοντες επισημαίνεται η συμμετοχή σε όλο το συνέδριο του Αν. Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων κ Γιάννη Τσιρώνη, ενώ διακρίναμε τον εκπρόσωπο της Περιφέρειας Αττικής κ Ταξιάρχη Φαρμάκη, τον βουλευτή κ Γιάννη Δέδε, τον βουλευτή κ Πάνο Σκουρολιάκο, τον πρόεδρο της Ανθαγοράς Ανθοπαραγωγών Αθηνών κ Αθανάσιο Κελμάγερ, τον Δ/ντή του Skywalker κ Δημήτρη Φυντάνη, τον πρόεδρο του Αγροτικού Συνεταιρισμού Αρωματικών Φυτών ΑΣΚΛΗΠΙΟΣ κ Γεώργιο Σουλιόπουλο, τον πρόεδρο του Πανελλήνιου Κέντρου Οικολογικών Ερευνών-ΠΑΚΟΕ ομ. καθ Παναγιώτη Χριστοδουλάκη, τον Γεν. Γραμματέα της ΑΜΑΛΘΕΙΑΣ (αυτοχθόνων φυλών ζώων) κ Βασίλη Λέκκα, τον εκπρόσωπο της Μητροπόλεως Κηφισιάς Αρχιμανδρίτη Σέργιο, τον πρόεδρο του Ινστιτούτου Αρχαίας Διατροφής ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ κ Σάββα Καζά, την Αντιδήμαρχο Καλλιθέας κα Άννα Γιαννάκου-Πάσχου, τον πρόεδρο Ομοσπονδίας Συλλόγων Μικρών Κυκλαδονήσων κ Πασχάλη Συρίγο, τον αντιπρόεδρο κ Ανδρέα Σερέτη, την Γραμματέα κα Μάγδα Κοντογιάννη, την Ταμία κα Γεωργία Σφέτσα, τον κτηνοτρόφο κ Νίκο Κορδαλή (ΠΡΟΒΕΙΟ ΚΟΡΔΑΛΗ), τον πρόεδρο της Κοινωνικής Συνεταιριστικής Επιχείρησης ΚοινΣΕπ ΚΥΚΕΩΝ κ Κώστα Μαντζουράνη, τον κτηνοτρόφο κ Πέτρο Κυριαζή και πολλούς άλλους. Ο Αρχιμανδρίτης Σέργιος μετέφερε τις ευχές του Μητροπολίτη Κηφισίας, επισημαίνοντας την σκληρή 24ωρη, 7ήμερη εβδομάδα, για 365 μέρες τον χρόνο, ζωή του κτηνοτρόφου, ο οποίος συνήθως μένει, και πρέπει να μένει κοντά στα ζωντανά του, και επιβιώνει οριακά, καθ όσον ο παραγόμενος πλούτος από τον κτηνοτρόφο είναι τεχνητά υποτιμημένος. Ο καθηγητής του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών Ιωσήφ Μπιζέλης παρουσίασε τα city farm, τις αγροικίες των πόλεων, ως «πρεσβείες» του αγροτικού κόσμου στον αστικό χώρο, και ως μια προσπάθεια να προσεγγισθούν οι δύο κόσμοι, Μέχρι σήμερα η επαφή των αστών με τους αγρότες, απέβαινε πάντοτε εις βάρος των αγροτών. Στην Ευρώπη από την δεκαετία του 1990 δημιουργήθηκε η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία των Αγροικιών Πόλης (European Federation City Farm-EFCF) σε μια συστηματική προσπάθεια να αντιμετωπισθεί το πρόβλημα της περικύκλωσης αγροτικών εκμεταλλεύσεων από τις ραγδαία επεκτεινόμενες πόλεις. Επίσης αναπτύχθηκαν συστήματα Κοινωνικά Υποστηριζόμενης Γεωργίας (Community Supported Agriculture-CSA) δημιουργώντας συνεταιρισμούς παραγωγών και καταναλωτών στην περιοχή κατοικίας τους, δίνοντας διέξοδο σε όλους, και τους αστούς (τροφή, ψυχική υγεία, απασχόληση) και τους γεωργούς και κτηνοτρόφους. Αν συνδυασθεί η πρόταση ανάπτυξης city farm, με επισκέψιμα αγροκτήματα (από αγρότες) στον περιαστικό χώρο, ίσως μπορεί να προωθηθούν νέες λύσεις. Ο καθηγητής του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών Γεώργιος Ζέρβας παρουσίασε τα ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΑ ΠΑΡΚΑ, ως μια εναλλακτική πρόταση-λύση για τη διάσωση και λειτουργία της περιαστικής κτηνοτροφίας.Το κτηνοτροφικό πάρκο είναι μία έκταση εύκολα προσβάσιμη από τους κτηνοτρόφους με άμεση επαφή με τους βοσκοτόπους για τη βόσκηση των ζώων στην οποία θα οργανωθούν αιγοπροβατοστάσια με όλους τους απαιτούμενους βοηθητικούς χώρους. Τα Κτηνοτροφικά Πάρκα έχουν νομοθετηθεί από το ΥΠΑΑΤ με το Νόμο 4235/11-2-2014, φύλλο 32 Εφ. Κυβερνήσεως. Προϋποθέσεις για την δημιουργία-λειτουργία Κτηνοτροφικού Πάρκου είναι: Σύσταση φορέα που α δημιουργήσει και θα λειτουργεί το Κτηνοτροφικό Πάρκο (Συνεταιρισμός), Συμμετοχή ενός ελάχιστου ικανού αριθμού κτηνοτρόφων που επιθυμούν τη συμμετοχή τους σ’ αυτό, Δυνατότητα οργάνωσης κοινόχρηστης υποδομής, Διαθεσιμότητα κατάλληλης έκτασης που να πληροί τις ισχύουσες πολεοδομικές και υγειονομικές διατάξεις. Υποχρεωτική διατήρηση της λειτουργίας του πάρκου για τουλάχιστον 20 χρόνια, Ύπαρξη προέγκρισης χωροθέτησης του πάρκου και έγκριση περιβαλλοντικών όρων, Οι μονάδες που θα συμμετάσχουν οφείλουν να πληρούν προ της εγκατάστασής τους ορισμένους όρους υγείας των ζώων και Οι εγκαταστάσεις και οι βοηθητικοί χώροι πρέπει να ανταποκρίνονται στις ανάγκες των ζώων και στο μέγεθος των μονάδων. Ο κ Απόστολος Τσιάμας, «μάχιμος» Δημόσιος Λειτουργός εξέπληξε όλους με την καθαρότητα της προσέγγισης των προβλημάτων επιβίωσης της κτηνοτροφίας, αλλά και ανάπτυξης του αγροτικού τομέα. Ήταν η ακριβέστερη απεικόνηση των σημείων προσοχής για την κτηνοτροφία και μια πολύ καλή σύνοψη για όλους τους παριστάμενους, με λύσεις εφικτές και έντιμες. Ο κ Γιάννης Τσιρώνης, αφού άκουσε όλους προσεκτικά, κρατώντας σημειώσεις επεσήμανε μεταξύ άλλων το συγκριτικό πλεονέκτημα της εγγύτητας των παραγόμενων κτηνοτροφικών προϊόντων στην αγορά της Αθήνας, αλλά και για την αμεσότερη σχέση και εμπιστοσύνη που δύναται να δημιουργηθεί μεταξύ παραγωγού και καταναλωτή και με τις Αγορές Αγροτών. Επίσης υπογράμμισε τα οφέλη της παραγωγής και αξιοποίησης κτηνοτροφικών υποπροϊόντων, όπως το βιοαέριο και το κομπόστ, αλλά και την ανάγκη χρήσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας κατά τη διαδικασία της παραγωγής, προκειμένου να επιτυγχάνεται μεγαλύτερη εξοικονόμηση πόρων. Αυτά τα οποία θα πρέπει να εξεταστούν και να διορθωθούν, αφορούν στην απουσία χωροταξίας για τις παραγωγικές μονάδες και στην στενότητα του χώρου λόγω εκτεταμένης οδοποιίας στις αστικές περιοχές, αλλά και στην προκατάληψη του κατοίκου της πόλης για παραγωγική δραστηριότητα κοντά του. Το πρώτο λύνεται με την ορθή χωροταξία και το δεύτερο με την εκπαίδευση και την ενημέρωση στα σχολεία, που μπορεί να περιλαμβάνουν από ψυχαγωγικά προγράμματα επισκέψεων σε περιαστικές παραγωγικές κτηνοτροφικές μονάδες της Αττικής και άλλων πόλεων, μέχρι και εργαστηριακά μαθήματα που θα φέρνουν τους μαθητές σε επαφή με την γεωργική παραγωγή. Ο καθ Παναγιώτης Χριστοδουλάκης πρότεινε τα συμπεριληφθεί στα συμπεράσματα του Συνεδρίου η πιθανότητα δημιουργίας 10 πιλοτικών «αγροτικών συνοικισμών» με γεωργικές και κτηνοτροφικές δραστηριότητες σε εκτάσεις του ΥπΑΑΤ και ΥπΟικ, με προοπτική αυτάρκειας και μηδενικού περιβαλλοντικού αποτυπώματος, δίνοντας μια κάποια διέξοδο ακόμα και στο οξύ πρόβλημα των προσφύγων, σε συνδυασμό με την τεράστια ανεργία. Ο Μητροπολίτης Ύδρας, Σπετσών & Αιγίνης στον χαιρετισμό του προς το Συνέδριο τόνισε: «… Πιστεύουμε ότι οι εργάτες της γης, όσοι δηλαδή ασχολούνται με τα προϊόντα της, ιδιαιτέρως δε οι μικρής κλίμακας αγρότες και κτηνοτρόφοι, αυτοί που διατηρούν μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις, και ευρίσκονται πλησίον των αστικών κέντρων, έχουν μια διαφορετική αντίληψη και προσεγγίζουν με καθαρότερο βλέμμα, τόσο την παραγωγή, όσο και την αειφόρο ανάπτυξη του τόπου μας. Λειτουργούν περισσότερο με γνώμονα την βιολογική καθαρότητα, τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις και το μέλλον της γης τους, άρα και το μέλλον των παιδιών τους, και λιγότερο με την στυγνή κερδοφορία….» Το Συνέδριο «Περιαστική Κτηνοτροφία & ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΟΙ», 20 Νοε 2016, έγινε πραγματικότητα αξιοποιώντας σχεδόν όλο το διαθέσιμο Κοινωνικό Κεφάλαιο, αδαπάνως για τον Κτηνοτροφικό Σύλλογο Αττικής. Έτσι η αίθουσα και τα κεράσματα ήταν προσφορά του catering ΝΗΣΙΣ, τα Οπτικοακουστικά τα πρόσφεραν τα Μονοπάτια Επιχειρηματικότητας του Skywalker, τις εκτυπώσεις τις έκαναν τα ΑγροΝεα, τα έντυπα τα ετοίμασε η «ΠΡΟΒΕΙΟ Κορδαλής», μπλόκ και στυλό πάρθηκαν από το Shirtaki και το Skywalker, οι πλαστικοί φάκελοι αγοράσθηκαν με έκτακτη συνδρομή των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου, δώδεκα οικογένειες μελών πρόσφεραν από δύο ταψιά πίττες και κάποιοι ταψιά γλυκά και κεφτεδάκια, και την γραμματεία την κράτησαν η Αθηνά Μιχαηλίδου και η Έλενα Κεντάρχου. Ήταν μια γιορτή της τοπικής κοινωνίας και της μη εκχρηματισμένης Κοινωνικής Οικονομίας. Για την καταγραφή, Δημήτρης Μιχαηλίδης 6998282382 Περίπου 88 εκατομμύρια τόνοι τροφίμων καταλήγουν ετησίως στα σκουπίδια στην ΕΕ, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η ποσότητα αυτή αντιστοιχεί περίπου στο 20% των τροφίμων που παράγονται στην ΕΕ και δεν καταναλώνονται ποτέ. Το αντίστοιχο ποσοστό σε παγκόσμιο επίπεδο ανέρχεται περίπου στο 33%....
http://tvxs.gr/news/kosmos/peripoy-13-ton-trofimon-pagkosmios-kataligei-sta-skoypidia Φωτεινή Λαμπρίδη
Μπορεί να λειτουργήσει εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος δίπλα σε αρχαιολογικό χώρο; Μπορείτε να φανταστείτε ένα λατομείο δίπλα σε βυζαντινή εκκλησία του 16ου αιώνα; Μια επιχείρηση εμπορίου γεωργικών μηχανημάτων μέσα σε έναν ιστορικό τόπο - αρχαιολογικό χώρο; Με τον ισχύοντα αρχαιολογικό νόμο που προβλέπει την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς όχι. Ο κίνδυνος όμως να δούμε τα παραπάνω παραδείγματα ως σενάρια που μπαίνουν σε δράση είναι ορατός αν δεν γίνουν οι κατάλληλες τροποποιήσεις στο υπό συζήτηση νομοσχέδιο που κατατέθηκε την Παρασκευή στη Βουλή και το οποίο υπέγραψαν οι υπουργοί Εσωτερικών, Ανάπτυξης, Οικονομικών και Πολιτισμού και Αθλητισμού, λέει ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων. Η πρόεδρος του ΣΕΑ επισημαίνει στο tvxs.gr πως ... «Το σχέδιο νόμου 'Νέο θεσμικό πλαίσιο για την άσκηση οικονομικής δραστηριότητας και άλλες διατάξεις' αποτελεί το κερασάκι στην τούρτα μια μακράς σειράς νομοθετημάτων τα τελευταία χρόνια στην κατεύθυνση της παράκαμψης και συρρίκνωσης της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας και του «ψαλιδίσματος» του Αρχαιολογικού Νόμου, στο όνομα πάντα της «ανάπτυξης»…. http://tvxs.gr/news/politismos/i-anaptyksi-apeilei-tin-politistiki-klironomia Θα έπρεπε μάλλον να ακούσουμε προσεκτικά το σχόλιο του Franz Neumann σχετικά με τον ρόλο του άγχους ως ενός από τους θεμέλιους λίθους της πολιτικής κινητοποίησης στον φασισμό.i Ωστόσο η διορατικότητα του Neumann συνίσταται ιδίως στο ότι κατάλαβε πως το άγχος μπορούσε να παίξει παρόμοιο ρόλο και στη διαμόρφωση της φιλελεύθερης πολιτικής υποκειμενικότητας, ανοίγοντας έτσι τον δρόμο για τις αυταρχικές κινητοποιήσεις και τους αντίστοιχους χειρισμούς του ίδιου του φιλελευθερισμού. Δεν υπήρξε άλλωστε το «άγχος της ελευθερίας» θεμέλιο για εκείνο το είδος του φιλελεύθερου υποκειμένου που εξ...
περισσότερα » «Ο θεός είναι νεκρός…παραμένει νεκρός…τον έχουμε σκοτώσει. Πως θα παρηγορηθούμε, οι δολοφόνοι όλων των δολοφόνων; Ότι ήταν ιερότερο και τρανότερο στον κόσμο πέθανε ματωμένο από τα μαχαίρια μας. Ποιος θα σκουπίσει αυτό το αίμα από πάνω μας … Δεν είναι το μεγαλείο αυτής της πράξης πολύ μεγάλο για μας ; Δεν πρέπει εμείς οι ίδιοι να γίνουμε θεοί, ώστε να φανούμε αντάξιοι ;» (Φ.Νίτσε).
Η τρέχουσα συζήτηση στην Ελλάδα για το θρησκευτικό φαινόμενο συνήθως εξαντλείται στις εγκόσμιες εκφάνσεις του : διαχωρισμός εκκλησίας – κράτους , φορολόγηση εκκλησιαστικής περιουσίας , σχέσεις εκκλησιαστικής ιεραρχίας με τις ελίτ του πλούτου, τα προνόμια της ιεραρχίας αυτής , η πρόσφατη διαμάχη για την διδασκαλία των θρησκευτικών , η αντίληψη ότι η εκκλησία είναι βασικός πυλώνας του ελληνικού έθνους-κράτους , το εύλογο ερώτημα γιατί υπάρχουν 10.000 δημόσιοι υπάλληλοι κληρικοί ενώ οι δημόσιοι γιατροί είναι 8000, η συνθηκολόγηση μέρους των εκπροσώπων της εκκλησιαστικής ιεραρχίας με κατακτητές (βλέπε την επιστολή των πατέρων του Άγιου Όρους που καλωσόριζαν τον Χίτλερ στην Ελλάδα), κ.λ.π.. Πέρα όμως από τα παραπάνω σημαντικά ζητήματα που τίθενται από την εκκοσμίκευση της θρησκείας , ένα ερώτημα παραμένει αναπάντητο. Γιατί, ενώ έχουν περάσεις τρεις αιώνες από τότε που οι διαφωτιστές εξήγγειλαν το εγκόσμιο σχέδιο για το θάνατο του θεού, δεν πέθανε ακόμα ; Ίσως αν άκουγαν τον Πλάτωνα «η θρησκεία είναι ένα θεραπευτικό ψεύδος», θα αντιλαμβάνονταν την συνθετότητα της θρησκευτικής ανάγκης. To βιβλίο του Κ.Λάμπου , Θεός και Κεφάλαιο δεν μας φωτίζει καθόλου γι’ αυτό, είναι άλλη μία αναγγελία θανάτου χωρίς να υπάρχει το πτώμα. Η εξήγηση για τον Κ. Λάμπο, που είναι προσφιλής στους διαφωτιστικούς κύκλους αριστερής, αναρχικής και φιλελεύθερης απόχρωσης, γιατί ο θεός είναι επτάψυχος, είναι απλή και χιλιοειπωμένη. Ο μύθος του παντοδύναμου θεού στηρίζεται στην άγνοια και στην βία της εξουσίας. Το επιχείρημα της άγνοιας είναι ιστορικά αίολο. Στην μακραίωνη πορεία των 70.000 χρόνων του homo sapiens, οι τελευταίοι τρεις αιώνες όχι μόνο δεν χαρακτηρίζονται από άγνοια, αλλά από μία τεράστια πλημμυρίδα γνώσεων και προόδων της επιστήμης και της τεχνολογίας. Γιατί αυτές δεν στάθηκαν ικανές να ξεριζώσουν την μυθοπλασία του θεού ; Οι ίδιοι που επικαλούνται το επιχείρημα της άγνοιας θεωρούν ότι οι προεγγράμματες τροφοσυλλεκτικές – κυνηγετικές κοινωνίες, στις απαρχές της ανθρωπότητας, χαρακτηρίζονταν από εξισωτικές δομές και αντι-ιεραρχικές σχέσεις ( ο πρωτόγονος κομμουνισμός του Μαρξ, ο ευγενής άγριος του Ρουσό). Αν όμως οι θρησκείες επιβλήθηκαν με την βία των εκμεταλλευτικών εξουσιών για να λειτουργήσουν ως ιδεολογίες υποταγής, γιατί οι άνθρωποι των εξισωτικών και ακρατικών κοινωνιών πίστευαν στα πνεύματα ; Η αποδεικτική δύναμη του λόγου δεν μπορεί να αποκαλύψει χρησιμοποιώντας κοινά αποδεκτά εννοιολογικά εργαλεία, επιστημονικά και φιλοσοφικά, τι υπήρχε εν αρχή, την απαρχή της απαρχής. Ο λόγος ποτέ δεν θα αποδείξει αν υπάρχουν πνεύματα μετά θάνατον, αθάνατη ψυχή , κόλαση ή παράδεισος , ζωή μετά θάνατον . Οι θεολογικές αυτές παραδοχές δεν επιδέχονται επαλήθευση ή διάψευση, είναι αυτοεπαληθεύσιμες , δηλαδή δόγμα. Όποιος ισχυρίζεται ότι μετά θάνατον υπάρχει ψυχή ας φέρει μια απόδειξη. Ο άνθρωπος είναι ίσως από τα λίγα πλάσματα που έχουν επίγνωση του πεπερασμένου της φύσης του και την ίδια στιγμή αρνείται να αποδεχτεί την θνητότητα του. Η αξιοσημείωτη διάρκεια του θρησκευτικού φαινομένου είναι σε άμεση σχέση με το ότι ξορκίζει την θνητότητα, προσφέρει μία παρηγοριά στο κατατρομαγμένο από τον αφανισμό του άτομο και μία προσδοκία για την μετά θάνατο ανάσταση του. Ο Νίτσε ατυχώς εξήγγειλε τον θάνατο του θεού, συνοδεύοντας αυτή την προτροπή με μία ύβρη , να γίνουμε εμείς θεοί. Δεν έκανε τίποτε άλλο από το να αντιστρέψει την ιουδαιοχριστιανική παράδοση της ανθρωποποίησης του θείου (Χριστός) σε θεοποίηση του ανθρώπου. Τα αποτέλεσμα είναι μια ανθρωπολογική τραγωδία. Γίναμε εγκόσμιοι αλαζόνες θεοί και κυριαρχήσαμε πάνω στη φύση και στα άλλα πλάσματα και αυτό που αφήνουμε πίσω μας ως επίτευγμα της προόδου είναι ένας βίος αβίωτος , ένας ελάχιστος εγωκεντρικός εαυτός. Το ανθρωπολογικό υπόδειγμα της νεωτερικότητας είναι ο άθεος θεοσεβούμενος. Αυτός που σκότωσε το θεό για να μετατραπεί σε ανελέητο θεό του εαυτού του. Αυτός ο θεός είναι ο πιο αδυσώπητος διότι δεν προσφέρει ούτε την μετάνοια , την δυνατότητα εξιλέωσης, στον άλλο , στον συνάνθρωπο, γιατί είναι ένας ατομοκεντρικός θεός. Ο άνθρωπος είναι ο κυριότερος κίνδυνος για τον άνθρωπο και ο μεγαλύτερος απελευθερωτικός στόχος είναι ο αυτοπεριορισμός του. Το πρότυπο που πρέπει να αναζητήσουμε είναι πώς θα ζήσουμε ένα εγκόσμιο βίο με αυτοδημιουργία και αυτοθέσμιση, μεστή νοήματος, όχι στη βάση ενός ιδεώδους, επίγειου ή ουράνιου παραδείσου. Άλλωστε ακόμα και αν υπήρχε ζωή μετά θάνατον θα ήταν μία αβίωτη ζωή αν ήταν μία επανάληψη ενός εγκόσμιου ανεξέταστου βίου. Και τι τραγωδία! Θα διαρκούσε αιώνια. Χάρης Ναξάκης Καθηγητής οικονομικών στο ΤΕΙ Ηπείρου, συγγραφέας charisnax@yahoo.gr Όλοι ζούμε καθημερινά την διαφθορά στους δήμους, στις εφορίες, στις πολεοδομίες, στις αστυνομίες, σε όλα τα σημεία επαφής μας με την ελληνική πολιτεία. Στις μεγάλες πόλεις η διαφθορά καλύπτεται από ένα νέφος ανθρώπων και πολυκατοικιών, και οι αποκαλύ...
Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.logiosermis.net/2016/11/h_24.html#.WDtMktXhDbg Γιώργος Σταματόπουλος
Υπάρχουν δραστηριότητες οι οποίες δεν εξαρτώνται από το χρήμα αποκλειστικά και οι οποίες προσδίδουν νόημα στη ζωή, μακριά από την υστερία και τη φρενίτιδα να καταναλώνουμε αντικείμενα απερισκεψίας και πολυτέλειας. Το να αφιερώνεις λ.χ. περισσότερο χρόνο με τους φίλους και την οικογένεια· να αναπτύσσεις κοινωνικές και κοινοτικές σχέσεις· να επιχειρείς την καλλιτεχνική ή πνευματική δημιουργία· να στραφείς στην οικιακή παραγωγή· να συμμετέχεις σε κινήσεις της γειτονιάς που αποσκοπούν στη βελτίωσή της (κι άλλες, πολλές άλλες). Προϋπόθεση όλων αυτών είναι να γίνει κτήμα του καθενός η εκούσια απλότητα, όρος που επινοήθηκε από έναν κοινωνικό φιλόσοφο, τον Ρίτσαρντ Γκρεγκ, το 1936, λίγα χρόνια μετά το μεγάλο κραχ στις ΗΠΑ. Χωρίς αυτήν, θα ψάχνουμε να ικανοποιήσουμε τη λαχτάρα μας για νόημα σε άθλιους καταναλωτισμούς και απόκτηση, άχρηστων τις περισσότερες φορές, υλικών αγαθών, κυρίως τεχνολογικών. Βέβαια η απλότητα της διαβίωσης ουδέποτε βρήκε πολλούς υποστηρικτές, ίσως γιατί οι ευαγγελιστές της την προώθησαν με ακραίους τρόπους, όπως οι Κυνικοί π.χ. στην αρχαία Ελλάδα (Στωικοί, Πυθαγόρειοι, Επικούρειοι...). Πολυπληθείς ομάδες και κινήματα έδειξαν στον 20ό αιώνα την απέχθειά τους για τα υλικά αγαθά και τον αφηνιασμένο καταναλωτισμό. Αλλά και στον 19ο αι., η Ευρώπη κατακλύστηκε από μποέμ και οι ΗΠΑ ευτύχησαν να ζήσουν στα χώματά τους ο Χένρι Θορώ, ο Εμερσον (οι υπερβατιστές της Νέας Αγγλίας), στην Ινδία ο Γκάντι κ.ά. Σημασία έχει ότι σήμερα πολλοί άνθρωποι σε Ανατολή και Δύση προσπαθούν να απεμπλακούν από τα γρανάζια της κατευθυνόμενης κατανάλωσης και να απλοποιήσουν τις ζωές τους, όχι σαν αναχωρητές ή αρνούμενοι το σύστημα αλλά ζώντας εντός του, προσπαθώντας να το «μετασχηματίσουν». Γνωρίζουν ότι η στάση τους δεν μπορεί να αλλάξει τις οικονομικές -και άρα πολιτικές- δομές του συστήματος, ο τρόπος ζωής τους όμως ανοίγει θεμέλια, ώστε να χτιστεί μια νέα κουλτούρα εναρμονίζουσα τον άνθρωπο με τη φύση. Ειδικά τα κινήματα αντιωφελιμισμού και αποανάπτυξης προωθούν έναν νέο ανθρωπολογικό τύπο που είναι απόρροια στοχασμού και σύνεσης, επάρκειας και αυτάρκειας, σχόλης και συντροφικότητας. Ένας τέτοιος τύπος όφειλε να ζυμώνεται και να πλάθεται στον χώρο εργασίας του καθενός, ειδικά εκεί όπου επιχειρούνται συνεργατικές μορφές επαγγελματισμού με στόχο την επιβίωση αρχικά και την ευτυχία στη συνέχεια· ξέρουμε εδώ και δεκαετίες ότι το μικρό είναι όμορφο· ή μήπως δεν το ακούσαμε ποτέ μας; Θα πει κανείς, μέσα στην τόση ανεργία που δέρνει τη χώρα, «εδώ δεν έχουμε δουλειά να ζήσουμε, ο νέος ανθρωπολογικός τύπος μάς μάρανε». Ίσως να 'χει δίκιο εν τη απογνώσει του, αλλά, τελικά, μόνο ο συνεργατικός άνθρωπος φαίνεται ότι μπορεί να αντισταθεί στην καταιγίδα της ανεργίας· για να το σκεφτούμε λίγο... Μαυρίζουν την καρδιά (και τον νου) οι Μαύρες Παρασκευές, εξευτελίζουν το ανθρώπινο σώμα και πνεύμα, καταρρακώνουν την αξιοπρέπεια, ασχημαίνουν την πραγματικότητα, αλλά τι να κάνουμε - αυτά έχει η παιδεία μας και ο πολιτισμός μας· οι πολλοί ουδέποτε συλλάβαμε το ιδανικό της απλότητας και του μέτρου, άρα είμαστε υπεύθυνοι για τη γελοιοποίησή μας. Όταν ηδονίζεσαι με το επίκτητο, πώς να χαρείς με το αυτεξούσιο; Το ξεπούλημα της εθνικής, κοινής περιουσίας αυτού του λαού που κάνει η κυβερνώσα ομάδα Τσίπρα, είναι δεξιά ή αριστερή πολιτική; Μιας περιουσίας που δεν είναι του κράτους, αλλά του λαού; Εδώ ποιος από τους δύο υπηρέτησε το κοινό καλό και ποιος υπηρέτησε το Κεφάλαιο; Η απάντηση δική σας.
… http://www.efsyn.gr/arthro/i-pantodynamia-ton-ilithion Το Υπερταμείο δημιουργήθηκε με σκοπό την έμμεση ιδιωτικοποίηση της περιουσίας του Ελληνικού Λαού. Το Υπερταμείο είναι ένα εξελιγμένο ΤΑΙΠΕΔ, πιο απόλυτο, πιο πολύπλοκο, πιο σκοτεινό, με ζωή 100 χρόνια!
Δημιουργήθηκε μεταξύ άλλων, για να «διορθώσει» τις αποφάσεις του ΣτΕ οι οποίες δημιούργησαν εμπόδια στο ξεπούλημα της περιουσίας του Ελληνικού Λαού. Μια από τις αποφάσεις αυτές αφορά το Νερό. Η Κυβέρνηση με το Υπεροπλο – Υπερταμείο προσπαθεί να βγάλει άκυρο όχι μόνο το ΣτΕ, αλλά και την βούληση των Θεσσαλονικέων που με 98,2% ψήφισαν ΟΧΙ στην ιδιωτικοποίηση της ΕΥΑΘ, δημιουργώντας ένα ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημόσιου Ιδιωτικού Τομέα), μια έμμεση ιδιωτικοποίηση… perissotera |
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΛΕΜΠΑΣ
Επικοινωνία: gkolempas@gmail.com Αποανάπτυξη-Κοινοτισμός
Ομιλία του Γιώργου Κολέμπα για την "αποανάπτυξη και τον κοινοτισμό" στα μέλη του Τομέα Ενέργειας του ΜΕΡΑ25 Uni4sse – Ημερίδα: Τα παιδία Κ.Αλ.Ο. παίζει
https://open.tube/videos/watch/bf2fd4a2-0a89-46c2-a3fa-c69a5141a0f5?fbclid=IwAR0SDEErwdjE1xvCEalGyG15U7xjowCIOplDI7qL5N9DkJMIZhCHsmyDAro Ένα καταπληκτικό βίντεο για την σημερινή "καταναλωτική ευτυχία"
Pursuit of Happiness, The Rat Race - A Short Film Animation By Steve Cutts | World King:
https://www.youtube.com/watch?v=MZZz1XrNnO8 Το πρόταγμα της αποανάπτυξης και η επανανοηματοδότηση της ζωής ως ζητούμενο
https://www.youtube.com/watch?v=wactd4Y5Wk4&feature=youtu.be Αποανάπτυξη - Τοπικοποίηση - Κοινοτισμός
Θέατρο Ροές - 23 Οκτωβρίου 2018 Συζητούν: -Δημήτρης Αποστολάκης (Χαϊνης) -Γιώργος Κολέμπας -Δημήτρης Κορνάρος -Γιάννης Μπίλλας Δείτε το βίντεο: Διεθνής Συμμαχία για την Τοπικοποίηση-International Alliance for Localization (IAL)
Η Διεθνής Συμμαχία για τον Τοπικοποίηση (IAL) είναι ένα διαπολιτισμικό δίκτυο διανοούμενων, ακτιβιστών και ΜΚΟ αφιερωμένων στην διερεύνηση ριζικά νέων οραμάτων κοινωνικής εξέλιξης. Μέχρι τώρα έχουν συνευρεθεί άτομα και ομάδες από 58 διαφορετικές χώρες. https://www.localfutures.org/programs/global-to-local/international-alliance-localization/ ΠΑΓΙΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΡΚΕΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΣΤΗΝ ΕΡΤ ΧΑΝΙΩΝ: μια συζήτηση με τον Γιώργο Κολέμπα
Μια συζήτηση στα πλαίσια της εκδήλωσης: “Η Κοινωνική Οικονομία Αγαθό για Όλη την Κοινωνία”. Όλη η συζήτηση εδώ O συγγραφέας και βιοκαλλιεργητής Γιώργος Κολέμπας στον 958fm του ΡΣΜ ...
http://webtv.ert.gr/ert3/radiofonikes-sinentefxis/o-singrafeas-ke-viokalliergitis-giorgos-kolempas-ston-958fm-tou-rsm-tis-ert3/ Περιμπανού "Η Κοινωνική Οικονομία Αγαθό για Όλη την Κοινωνία"
ΕΔΩ ΕΡΤ3 - Θεματική συζήτηση : Αποανάπτυξη - Τοπικοποίηση:
https://www.youtube.com/watch?v=hTzh9DooEoU&feature=c4-overview&list=UUqrgAOkMe5fpHqeebbWI-3w Ο ανθρωπολογικός τύπος της αποανάπτυξης-τοπικοποίησης:
https://www.youtube.com/watch?v=unjCjXh8gNc |