Όταν θα δούμε έναν ανώτατο ιεράρχη, να δηλώσει δημόσια το αυτονόητο, ότι δηλαδή ο ρόλος των λειτουργών της εκκλησίας είναι αποκλειστικά πνευματικός, είναι να υπηρετούν και να προάγουν το θρησκευτικό αίσθημα των πιστών, καθώς και να φροντίζουν την οργάνωση και λειτουργία της εκκλησίας, όταν θα δούμε έναν ανώτατο ιεράρχη να απεκδυθεί δημόσια ρόλους πολιτικούς και εθνικιστικούς, και να απαιτήσει το αυτονόητο, το οποίο δεν τόλμησε αυτή η ανόητη δήθεν αριστερά που κυβερνά να διανοηθεί καν, τον πλήρη και απόλυτο δηλαδή διαχωρισμό της εκκλησίας από το κράτος, τότε θα πούμε ότι έχει γίνει το πρώτο ιστορικά κοινωνικοπολιτικό βήμα στο νεοελληνικό κράτος από το 1821 και μετά
Το 1923 πήγε να γίνει ένα πρώτο βήμα από την μεριά της κοσμικής εξουσίας, του κράτους, με την αλλαγή του ημερολογίου και τον διαχωρισμό του πολιτικού από το θρησκευτικό, αλλά τον επόμενο χρόνο άλλαξε και η εκκλησία ημερολόγιο και ταυτίστηκε πάλι με το κράτος, έτσι προέκυψαν δε τότε οι λεγόμενοι παλαιοημερολογίτες, αυτοί δηλαδή οι πιστοί που δεν αποδέχθηκαν την αλλαγή του θρησκευτικού ημερολογίου και έμειναν να τηρούν το προ του 1924.
Ουσιαστικά κράτος και εκκλησία στην Ελλάδα διαχωρίστηκαν κάπως για έναν μόνο χρόνο, από τις 16 Φλεβάρη 1923 μέχρι την 1η Μάρτη 1924.
http://yiannismakridakis.gr/?p=10314
Το 1923 πήγε να γίνει ένα πρώτο βήμα από την μεριά της κοσμικής εξουσίας, του κράτους, με την αλλαγή του ημερολογίου και τον διαχωρισμό του πολιτικού από το θρησκευτικό, αλλά τον επόμενο χρόνο άλλαξε και η εκκλησία ημερολόγιο και ταυτίστηκε πάλι με το κράτος, έτσι προέκυψαν δε τότε οι λεγόμενοι παλαιοημερολογίτες, αυτοί δηλαδή οι πιστοί που δεν αποδέχθηκαν την αλλαγή του θρησκευτικού ημερολογίου και έμειναν να τηρούν το προ του 1924.
Ουσιαστικά κράτος και εκκλησία στην Ελλάδα διαχωρίστηκαν κάπως για έναν μόνο χρόνο, από τις 16 Φλεβάρη 1923 μέχρι την 1η Μάρτη 1924.
http://yiannismakridakis.gr/?p=10314