Γράφει ο Κώστας Λάμπος
http://www.epithesh.blogspot.com,
Οι θρησκείες ορίζουν ως ιερό ότι ανήκει ή αναφέρεται στον υποτιθέμενο ‘θεό’, ή γίνεται προς χάρη του, ότι μας προκαλεί φόβο και αντιμετωπίζεται με επιβαλλόμενο σεβασμό και δέος. Ιερό χαρακτηρίζεται λ. χ, ο χώρος της εκκλησίας που προορίζεται αποκλειστικά για τους ‘άγιους παπάδες’ και τους ‘παναγιότατους’ υψηλόβαθμους μουλάδες και απαγορεύεται η είσοδος των ‘αμαρτωλών πιστών’. Ως ιερός θεωρείται ο χώρος και η έκταση που ανήκει στον συνήθως πανάκριβο και πολυτελέστατο ‘οίκον του θεού’. Ιερά, πολλά ιερά και ανίερες υποκρισίες, προλήψεις και δεισιδαιμονίες που παραμορφώνουν την πραγματικότητα, υποσκάπτουν τη Λογική και τσαλακώνουν την περηφάνια των ανθρώπων και τους γονατίζουν μπροστά σε ξόανα, σκοταδιστικά και εξουσιαστικά ιερατεία για να πλουτίζουν οι λίγοι σε βάρος των πολλών. ‘Ιερά λείψανα’, ‘ιερά σινδόνη’, ‘ιερά κείμενα’, ‘ιερά άμφια’, ‘ιερά δισκοπότηρα’, ιερά παραμύθια που παραμυθιάζουν αφελείς και λεηλατημένους ανθρώπους. Ιερό και το ‘άγιο Φως’ που τιμάται από τις εξουσίες με στρατιωτικές ‘τιμές αρχηγού κράτους’, για να μην ξεχνάμε τη διαπλοκή θρησκείας και εξουσίας, που, για την πνευματική τύφλωσή μας, σκαρώνει μεταφυσικές απάτες και σκηνοθετεί ‘θαύματα’ από και για αλαφροΐσκιωτους. Επίσης ιερός θεωρείται και ο θρησκευτικός πόλεμος κατά των απίστων, που ‘γίνεται προς χάρη της δόξας του θεού’, ανεξάρτητα από καταστροφές πολιτισμών, λεηλασίες χωρών και γενοκτονίες λαών, (αν και λατρεύουν τον ίδιο ή έναν άλλο θεό), που μεγαλώνουν τον πλούτο των κυρίαρχων κοινωνικών τάξεων.
Κατά τον ίδιο τρόπο οι εξουσίες ορίζουν ως ιερό ότι και όσο αυτές το ορίζουν ως τέτοιο, ότι αναφέρεται και ανήκει σε αυτές και ότι γίνεται προς χάρη και διαιώνισή τους. Με αυτή την έννοια ιεροί είναι οι άδικοι και απάνθρωποι, ρατσιστικοί και φασιστικοί νόμοι που θεσπίζει η εκάστοτε εξουσία, ιερή είναι η γεωγραφική έκταση που ελέγχουν και την αποκαλούν πατρίδα τους, ιερή είναι η ατομική, η εκκλησιαστική και η κρατική ιδιοκτησία τους ,που αποφέρει πλούτο στα θρησκευτικά και εξουσιαστικά ιερατεία. Ιεροί, και ευλογημένοι από την εκάστοτε θρησκευτική-εκκλησιαστική ηγεσία, είναι και οι κατακτητικοί αποικιοκρατικοί και ιμπεριαλιστικοί πόλεμοι, ανεξάρτητα από τις απάνθρωπες και καταστροφικές συνέπειές τους. Ιερές είναι τέλος και οι μεταξύ θρησκειών και εξουσιών στρατιωτικές συμμαχίες εναντίον των ανταγωνιστών τους και των λαών που αγωνίζονται για τη λευτεριά τη δική τους και της δικής τους πατρίδας.
Αντίθετα για τον άνθρωπο, τους λαούς και την εργαζόμενη ανθρωπότητα ιερή είναι η ζωή και ειδικότερα η ανθρώπινη ζωή που για τη θρησκεία και την εξουσία φαίνεται πως η ιερότητα της ‘επίγειας ζωής’ μετριέται σε χρηματικές μονάδες, γι’ αυτό κι όταν η οικονομική αποδοτικότητά της πέφτει, τότε γίνεται προτιμότερος ο θάνατος, που με πολλούς τρόπους και για πολλούς λόγους εξαγοράζεται με την ‘μετά θάνατον ζωή’. Ιερά είναι για τον άνθρωπο και την κοινωνία τα δικαιώματά τους στην ύπαρξη, στην ευημερία, στην κοινωνική ισότητα, στην ισονομία, στην ελευθερία, στην αξιοπρέπεια και στην ειρήνη, τα οποία όμως καταπατούνται από τις θρησκείες και τις εξουσίες, γιατί έρχονται σε αντίθεση με τα δικά τους ‘ιερά’ και περιορίζουν τον πλούτο και την κυριαρχία τους.
Επομένως κάθε επίκληση της ιερότητας, από θρησκείες και εξουσίες, που κρύβεται πίσω από μύθους, θεούς, σύμβολα, νόμους, πλούτο, στρατούς και ιδιοκτησίες, δεν είναι παρά μια απάτη, είναι η ιερή βαρβαρότητα, που έχει σχέση με τα ιδιωτικά και ταξικά συμφέροντά τους και λειτουργεί σε βάρος της Φύσης, της ζωής, του Ανθρώπου, της κοινωνίας, της ανθρωπότητας και του Πολιτισμού. Ιερότητα που δεν ορίζεται από την ίδια την κοινωνία, σε συνθήκες ισοκτησίας, ισοκατανομής, ισονομίας, ισοελευθερίας και οικουμενικού ουμανισμού, αποτελεί ανίερη θρησκευτική και εξουσιαστική σκουριά που ταπεινώνει τη ζωή, τον Άνθρωπο και τον Πολιτισμό του και σ’ αυτή την περίπτωση ιερότητα αποκτούν μόνο οι κοινωνικοί αγώνες για τον τερματισμό του θρησκευτικού σκοταδισμού και της καπιταλιστικής βαρβαρότητας και για την οικοδόμηση της αταξικής κοινωνίας σε τοπική, εθνική και οικουμενική κλίμακα.
ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΜΥΑΛΩΝ ΚΑΙ ΛΑΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΕΡΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΖΩΗΣ, ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΙΣΟΤΗΤΑΣ
http://www.epithesh.blogspot.com,
Οι θρησκείες ορίζουν ως ιερό ότι ανήκει ή αναφέρεται στον υποτιθέμενο ‘θεό’, ή γίνεται προς χάρη του, ότι μας προκαλεί φόβο και αντιμετωπίζεται με επιβαλλόμενο σεβασμό και δέος. Ιερό χαρακτηρίζεται λ. χ, ο χώρος της εκκλησίας που προορίζεται αποκλειστικά για τους ‘άγιους παπάδες’ και τους ‘παναγιότατους’ υψηλόβαθμους μουλάδες και απαγορεύεται η είσοδος των ‘αμαρτωλών πιστών’. Ως ιερός θεωρείται ο χώρος και η έκταση που ανήκει στον συνήθως πανάκριβο και πολυτελέστατο ‘οίκον του θεού’. Ιερά, πολλά ιερά και ανίερες υποκρισίες, προλήψεις και δεισιδαιμονίες που παραμορφώνουν την πραγματικότητα, υποσκάπτουν τη Λογική και τσαλακώνουν την περηφάνια των ανθρώπων και τους γονατίζουν μπροστά σε ξόανα, σκοταδιστικά και εξουσιαστικά ιερατεία για να πλουτίζουν οι λίγοι σε βάρος των πολλών. ‘Ιερά λείψανα’, ‘ιερά σινδόνη’, ‘ιερά κείμενα’, ‘ιερά άμφια’, ‘ιερά δισκοπότηρα’, ιερά παραμύθια που παραμυθιάζουν αφελείς και λεηλατημένους ανθρώπους. Ιερό και το ‘άγιο Φως’ που τιμάται από τις εξουσίες με στρατιωτικές ‘τιμές αρχηγού κράτους’, για να μην ξεχνάμε τη διαπλοκή θρησκείας και εξουσίας, που, για την πνευματική τύφλωσή μας, σκαρώνει μεταφυσικές απάτες και σκηνοθετεί ‘θαύματα’ από και για αλαφροΐσκιωτους. Επίσης ιερός θεωρείται και ο θρησκευτικός πόλεμος κατά των απίστων, που ‘γίνεται προς χάρη της δόξας του θεού’, ανεξάρτητα από καταστροφές πολιτισμών, λεηλασίες χωρών και γενοκτονίες λαών, (αν και λατρεύουν τον ίδιο ή έναν άλλο θεό), που μεγαλώνουν τον πλούτο των κυρίαρχων κοινωνικών τάξεων.
Κατά τον ίδιο τρόπο οι εξουσίες ορίζουν ως ιερό ότι και όσο αυτές το ορίζουν ως τέτοιο, ότι αναφέρεται και ανήκει σε αυτές και ότι γίνεται προς χάρη και διαιώνισή τους. Με αυτή την έννοια ιεροί είναι οι άδικοι και απάνθρωποι, ρατσιστικοί και φασιστικοί νόμοι που θεσπίζει η εκάστοτε εξουσία, ιερή είναι η γεωγραφική έκταση που ελέγχουν και την αποκαλούν πατρίδα τους, ιερή είναι η ατομική, η εκκλησιαστική και η κρατική ιδιοκτησία τους ,που αποφέρει πλούτο στα θρησκευτικά και εξουσιαστικά ιερατεία. Ιεροί, και ευλογημένοι από την εκάστοτε θρησκευτική-εκκλησιαστική ηγεσία, είναι και οι κατακτητικοί αποικιοκρατικοί και ιμπεριαλιστικοί πόλεμοι, ανεξάρτητα από τις απάνθρωπες και καταστροφικές συνέπειές τους. Ιερές είναι τέλος και οι μεταξύ θρησκειών και εξουσιών στρατιωτικές συμμαχίες εναντίον των ανταγωνιστών τους και των λαών που αγωνίζονται για τη λευτεριά τη δική τους και της δικής τους πατρίδας.
Αντίθετα για τον άνθρωπο, τους λαούς και την εργαζόμενη ανθρωπότητα ιερή είναι η ζωή και ειδικότερα η ανθρώπινη ζωή που για τη θρησκεία και την εξουσία φαίνεται πως η ιερότητα της ‘επίγειας ζωής’ μετριέται σε χρηματικές μονάδες, γι’ αυτό κι όταν η οικονομική αποδοτικότητά της πέφτει, τότε γίνεται προτιμότερος ο θάνατος, που με πολλούς τρόπους και για πολλούς λόγους εξαγοράζεται με την ‘μετά θάνατον ζωή’. Ιερά είναι για τον άνθρωπο και την κοινωνία τα δικαιώματά τους στην ύπαρξη, στην ευημερία, στην κοινωνική ισότητα, στην ισονομία, στην ελευθερία, στην αξιοπρέπεια και στην ειρήνη, τα οποία όμως καταπατούνται από τις θρησκείες και τις εξουσίες, γιατί έρχονται σε αντίθεση με τα δικά τους ‘ιερά’ και περιορίζουν τον πλούτο και την κυριαρχία τους.
Επομένως κάθε επίκληση της ιερότητας, από θρησκείες και εξουσίες, που κρύβεται πίσω από μύθους, θεούς, σύμβολα, νόμους, πλούτο, στρατούς και ιδιοκτησίες, δεν είναι παρά μια απάτη, είναι η ιερή βαρβαρότητα, που έχει σχέση με τα ιδιωτικά και ταξικά συμφέροντά τους και λειτουργεί σε βάρος της Φύσης, της ζωής, του Ανθρώπου, της κοινωνίας, της ανθρωπότητας και του Πολιτισμού. Ιερότητα που δεν ορίζεται από την ίδια την κοινωνία, σε συνθήκες ισοκτησίας, ισοκατανομής, ισονομίας, ισοελευθερίας και οικουμενικού ουμανισμού, αποτελεί ανίερη θρησκευτική και εξουσιαστική σκουριά που ταπεινώνει τη ζωή, τον Άνθρωπο και τον Πολιτισμό του και σ’ αυτή την περίπτωση ιερότητα αποκτούν μόνο οι κοινωνικοί αγώνες για τον τερματισμό του θρησκευτικού σκοταδισμού και της καπιταλιστικής βαρβαρότητας και για την οικοδόμηση της αταξικής κοινωνίας σε τοπική, εθνική και οικουμενική κλίμακα.
ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΜΥΑΛΩΝ ΚΑΙ ΛΑΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΕΡΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΖΩΗΣ, ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΙΣΟΤΗΤΑΣ